Op weg naar Aswan. 04-02-2017

4 februari 2017 - Aswan, Egypte

Vandaag is de dag voor het grootste gedeelte besteedt in de bus op weg naar Aswan. Om 07:10 vertrokken we uit Luxor. Om 08:15 hadden we onze eerste stop in El-Moalla. Hier bezochten we het graf van Anchtefy. Hij was de gouverneur van de derde Opper-Egyptische Nome. Veel van de decoratie in het graf was helaas al verdwenen, maar het was evengoed een interessant graf. Om 10:45 was onze tweede en laatste stop in El-quaab. Een Belgische missie is hier bezig met opgraven, al waren ze er nu niet. Hier bezochten we de Nieuwerijks graven van Ahmose, Reny, Pahery en Setawu. Het waren kleine maar fijne graven. Wat verder de woestijn in bij El-Quaab ligt Vulture rock. Zo genoemd omdat het met aardig wat fantasie lijkt op het lichaam van een gier. De gierengodin Nechbet werd dan ook in dit gebied vereerd. We hebben deze rots beklommen. Eenmaal boven aangekomen herinnerde ik me weer dat ik hoogtevrees heb als het oppervlakte schuin naar beneden loopt. Ik zat dus niet echt relaxt op de rots, maar het leverde wel goeie foto's op. Na Vulture rock bezochten we de nabijgelegen tempel aan Nechbet. Vervolgens reden we door naar Aswan. Om 18:15 kwamen we aan. We verblijven in Philae hotel. Het ziet er prima uit. Het enige aparte is dat er tussen de badkamer en slaapkamer in de hotelkamers een raam zit. Je zou vanuit bed de andere kunnen zien douchen. Gelukkig hebben we gordijntjes. Verder zit er in de badkamer een telefoon zodat je met de persoon in de slaapkamer zou kunnen bellen. Om de dag af te sluiten gingen we met de gehele groep ergens eten. Mocht je ooit Aswan bezoeken ga dan niet bij Aswan moon eten. We moesten twee uur op ons eten wachten. Ze waren iemands eten vergeten. De porties waren klein. Er werd waterpijp in het restaurant gerookt en ik kan niet goed tegen de geur, dus ik heb de rest van de avond misselijk op bed gelegen. Geen goede ervaring dus. Morgen beginnen de avonturen in Aswan. Tot dan!

1. Claudet:
    5 februari 2017
    Ondanks dat het een reisdag was wel een interessante reisdag met weer veel te zien. Wederom jammer van het eind. Xxx
  2. Papa:
    5 februari 2017
    Lange reis en weer veel gezien, jammer van de waterpijp.xxxxxxx
  3. Cas:
    6 februari 2017
    Bedankt voor de tip. Niet uit eten gaan in Aswan moon.
    Mocht ik al ooit in de buurt komen. Maar voor al het andere lijkt het me de moeite wel waard , lees ik uit je verhalen.
  4. Ria clerc:
    7 februari 2017
    Wat leuk wij hebben ook in dat hotel gelogeerd