Serapeum. 17-01-2017

17 januari 2017 - Cairo, Egypte

De dag begon al vroeg. On 07:00 verlieten we het hotel om op weg te gaan naar Alexandrie. Weer onder politie begeleiding. Onderweg maakten we nog een tussenstop in Rosetta of onder zijn moderne naam Rashid. Aan de lokale bevolking konden we merken dat ze niet vaak toeristen krijgen. In Rashid bezochten we een museum. Het was klein en ze hadden alleen objecten uit de koloniale tijd, maar het gebouw was mooi. Van de beveiliging moest er van ons nog een groepfoto gemaakt worden. Goede reclame voor het museum. Misschien moet ik me wat meer aanpassen aan de Egyptische cultuur en gewoon om geld vragen de volgende keer. Na het museum trokken we richting Alexandrie. In Alexandrie bezochten we het Serapeum. Een archeologische site daterend uit de Grieks-Romeinse tijd van Egypte. Juan hield in het Serapeum de eerste site presentatie van het semester. Die van mij is pas 1 februari in Luxor. Na het Serapeum bezochten we nog Kom el-Shoqafa. Hier zijn de overblijfselen van een Romeinse catacomben. Het was ongelofelijk mooi daar beneden. Sommige delen konden we niet bezoeken omdat het onderwater staat. Ander delen moest je over gammele planken lopen. Het gaf weer een beetje het Indiana Jones gevoel.
'S avonds kwamen we aan in ons hotel. Het compleet tegenovergestelde van het hotel in Ismailia. Hotel Semiramis had bruin water wat uit de douches kwam. Sommige toiletten spoelden niet door. De bedden waren gelukkig schoon en de kamer van Jolieke en mij had een mooi uitzicht over de Middellandse zee. In het toilet zat trouwens nog een stang ingebouwd dat omhoog wees, wat vrij apart voor ons was. Onze wc bril was los, dus bij ons toilet vormde de stang ook nog eens een gevaar. Kennelijk vegen de Egyptenaren niet maar spuiten ze het schoon. Onze groep bleef zich echter afvragen hoe je in vredesnaam boodschap 2 op zo'n toilet doet. Het restaurant naast het het hotel was ook niet geweldig. Kleine porties, niet lekker eten, geen schoon tafelkleed en zo'n 90% van het menu was niet aanwezig in het restaurant. Daarna gingen we nog even naar de McDonalds. Maar goed het is maar voor een nachtje. Tot morgen!

1. Claudet:
    18 januari 2017
    Hahahaha :-) wat een indrukken en wat zal je het straks thuis allemaal opnieuw waarderen. Xxx
  2. Papa:
    18 januari 2017
    Dit is dus Egypte ontdekken op alle niveaus. En... ben je er al achter hoe ze zo'n toilet gebruiken.
  3. C. Hoffs:
    18 januari 2017
    Weer een geweldig verslag dank Oma - Opa.
  4. Eva:
    18 januari 2017
    Haha, zulke w.c. hadden wij ook op Bali. Alleen zat de sproeier dan vaak aan de zijkant als een tuinslang. Heel moeilijk om niet alles onder te sproeien!
  5. Lies:
    18 januari 2017
    Weer super leuk geschreven , het is net of ik naast je loop.
  6. Guda:
    21 januari 2017
    Krijg er , behalve het sanitair , ook zin in om daar heen te gaan. Maar...als ik alle blogs heb gelezen en dus alle sferen heb geproefd, kan ik gewoon weer naar Texel. Thanks!!!! Veel plezier weer!