Alexandrie. 18-01-2017

18 januari 2017 - Cairo, Egypte

Vandaag was onze laatste dag in de Delta. We hebben de dag doorgebracht in Alexandrie. Als eerste bezochten we Kom el-Dikka. Een archeologische site met Romeinse gebouwen. Een amfitheater, een badhuis, een villa en verschillende klaslokalen. Erg mooi. Daarna bezochten we de citadel Qaitbay. De citadel stamt uit de 15de eeuw na Christus. Het ligt aan de Middellandse zee, dus vanaf de top had je een prachtig uitzicht. Het weer was ook echt heerlijk warm, dus dat zeebriesje was geen straf. In de citadel was er ook een schoolklas aanwezig die toen ze ons zagen het hun missie maakten om met zoveel mogelijk westerlingen op de foto te gaan. Ik ben zelf op de foto gegaan met een jongen waarna er een hele horde kinderen op me afkwam. Na nog een paar foto's kon ik de rest gelukkig vermijden en genieten van de citadel en de zee. Als laatste bezochten we de bibliotheek van Alexandrie. De moderne. De oude bestaat niet meer. In de bibliotheek zitten ook verschillende musea inbegrepen. Waaronder een antiquiteiten museum met onder andere Egyptische oudheden. Nadat we daar dus hadden rond gesnufeld kregen we een tour door de bibliotheek. Het is de grootste 'open area' bibliotheek in de wereld. Helaas hebben ze niet echt een collectie boeken voor Egyptologie. Een ander museum die ik nog bezocht heb in de bibliotheek is de collectie kunst van Shady Abdl Salem. Hij is de regisseur van de Egyptische mummie film en heeft geholpen bij de set design van de film Cleopatra met Elizabeth Taylor. Natuurlijk heb ik de giftshop van de bibliotheek ook nog even bezocht en er is weer een boek binnen! Op dit moment zitten we in de bus terug naar Cairo. Morgen zal ik de foto's van de Delta trip plaatsen. Tot dan!

1. Cas:
    18 januari 2017
    Nice, ben benieuwd naar de foto's
  2. Ria clerc:
    18 januari 2017
    Leuk meid ben benieuwd naar de foto's
  3. Claudet:
    18 januari 2017
    Dat was natuurlijk helemaal het walhalla. Ook ik ben nieuwsgierig naar de foto's. Xxx
  4. Papa:
    18 januari 2017
    Ook ik ben benieuwd naar de foto's. Die door jouw zijn gemaakt. Heb je ook al foto's die gemaakt zijn van jou???
  5. Jose:
    18 januari 2017
    Dat zit er dus weer op. Klinkt als een goede trip ook ik ben benieuwd naar de foto's
  6. Yvonne:
    Issalamu alekum Nienke!
    Meid wat geniet ik van al jouw verhalen en avonturen! Vol interesse, bewondering, verbazing en jaloezie volg ik je reis en probeer al die moeilijke woorden te begrijpen. Wat een land, wat een activiteiten, wat een andere Nienke dan we kennen! Ik ben heel blij voor je dat je dit mee mag maken. Egypte hoort bij jou, da's duidelijk. Blijf genieten en blijf schrijven!
  7. Lies:
    19 januari 2017
    Zooo, je hebt vandaag weer een hoop gedaan en gezien. Ben ook benieuwd wat je ons straks thuis allemaal laat zien . Gr Rem
  8. Lies:
    19 januari 2017
    Komaar op met die foto's
  9. Claudet:
    19 januari 2017
    Niet te geloven hoe dicht modern en oud bij elkaar staat! Mooie foto's