Meer instituten. 11-01-2017

11 januari 2017 - Cairo, Egypte

De dag begon met onze derde les Arabisch. Daarna liepen we naar het Zwitserse instituut op Zamalek. Waarschijnlijk de mooiste van alle Egyptologische instituten die er te vinden zijn in Cairo. We kregen eerst wat uitleg over de geschiedenis van het instituut en daarna een tour door het gebouw. Het mooiste was toch wel de tuin aan de Nijl gelegen.
Vervolgens bezochten we DAIK. Het Duitse instituut. Met zo'n 42.000 boeken is het de op een na grootste van Cairo. De eerste plaats gaat naar de Fransen, die we morgen zullen bezoeken. DAIK heeft ook een mooi gebouw en het is dichtbij mijn appartement. Ik denk dat ik nog vaak bij de Duitsers op bezoek ga. Het grootste pluspunt was toch wel dat ze een tuin vol met katten hebben. Ik ben erachter gekomen dat het grootste deel van de Egyptologen kattenmensen zijn. Dit hebben ze waarschijnlijk overgenomen van de oude Egyptenaren. 'S avonds was er nog een lezing van the American Research Centre Egypt. Een conservator van het Egyptian Museum kwam vertellen over de conservatie processen van verschillende objecten uit de kelder van het museum. Vandaag dus weer ontzettend veel geleerd. Morgen is er weer 's avonds een lezing en zal dus een lange dag worden. Tot dan!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Klaaa:
    11 januari 2017
    Hoi Nienke,

Leuk om al je belevenissen te lezen Nienke. Volgens mij erg interessant om alle theorie nu in het echt te zien. Nog veel plezier daar.

Groeten, Klaas
  2. Jose:
    11 januari 2017
    Inderdaad een vol programma maar dat krijg je als er zoveel te zien is en zo weinig tijd. Dat moet je alles eruit halen. Aan de foto te zien geniet je wel
  3. H. Hos-Homminga:
    12 januari 2017
    Tjeetje Nienke, wat een ontzettend vol programma. Gelukkig maar dat je het zo leuk vind :-) .
  4. Eva:
    12 januari 2017
    Het grootste pluspunt een tuin vol katten?! Terwijl er 42.000 boeken zijn! Ben jij wel Nienke :p
  5. Claudet:
    12 januari 2017
    Hahah, Eva scherpe opmerking. Leuke stralende foto, zie ik graag. interessante lezingen.