Dag Aswan. 07-02-2017

7 februari 2017 - Aswan, Egypte

Vandaag is onze laatste dag in Aswan. Na de koffers te hebben ingepakt verlieten we het hotel. We bezochten vervolgens het Nubische museum. Een museum gewijd aan de Nubische geschiedenis van de prehistorische tijd tot de moderne tijd. Een mooi opgezet museum met een enorme tuin. In de tuin hebben ze nog een Nubisch huis nagebouwd. Ook hebben ze een grot nagebouwd en daar een paar rotstekeningen van over heel Egypte in tentoongesteld. Ik vind dit echt een geweldig idee van ze. Daarna bezochten we een steengroeve, waar ze in het Oude rijk, Nieuwe rijk en Romeinse tijd graniet wonnen. Hier gaf Antonio zijn site presentatie. Hier en daar hadden ze dolorieten 'hammers' (eigenlijk kleine keien) liggen, zodat je zelf graniet kon uithouwen. Als laatste bezochten we de tempel van Kalebsha, gelegen op een eiland in het Nasr meer achter de grote Aswan dam uit 1970. Ook deze tempel ligt hier niet meer op zijn originele locatie, omdat die nu onderwater ligt dankzij de dam. De tempel stamt uit de Romeinse tijd. Achter de tempel ligt nog een kleine tempel genaamd Beit el-Wali. Een Nubische tempel van Ramses II gemaakt als een teken van de Egyptische macht in Nubie. Hier gaf Vera haar site presentatie. Als laatste wilde we nog cocktails gaan drinken in het Old cataract hotel. Dit hebben de groepen van voorgaande jaren ook gedaan, maar om een of andere reden lieten ze ons er dit keer niet in. Dan maar KFC. Om 19:00 is onze trein vertrokken richting Cairo en om 07:00 komen we als het goed is aan. De trein is tot nu toe best comfortabel. Ik zal in de blog morgen laten weten hoe het slapen vergaan is. Tot dan!

1. Jose:
    7 februari 2017
    Ja er is een tijd van komen en een tijd van gaan. Slaap lekker straks.
  2. C. Hoffs:
    7 februari 2017
    Het slapen zal niet mee vallen zonder de cocktails maar een goeie terug reis .
  3. Claudet:
    7 februari 2017
    Zo te lezen weer een welbestede dag vol interessante bezienswaardigheden. Goede reis en hopelijk welterusten voor straks.
  4. Papa:
    7 februari 2017
    Weer een hoop gezien dus, fantastisch. Goede reis en welterusten. Lekker wegdommelen onder het ritme van de trein. xxxxxx