Cairo 06-01-2017

6 januari 2017 - Cairo, Egypte

Vandaag hebben we de grote bazaar bezocht en eindelijk de toerist kunnen uithangen. Het was daar precies zoals ik me Cairo voorstelde. Druk, smalle straten, veel winkeltjes met kitsch en veel smog. Het was zeker een aparte ervaring. Ik heb ook voor het eerst moeten onderhandelen toen ik twee alabaster vaasjes kocht. Verder werd mij nog gevraagd door een vrouw of ik met haar dochtertje op de foto wilde. We waren al gewaarschuwd dat de Egyptenaren graag met buitenlanders op de foto gaan. Je zou er zelfs geld voor kunnen vragen. De taxi terug naar Zamalek was nog even spannend. De chauffeur leek tijdens de rit een beroerte te krijgen, maar bij nader inzien zat hij misschien te huilen omdat hij slecht nieuws had gekregen. Helaas vertrouwden wij zijn rijvaardigheid niet meer en zijn uitgestapt nadat wij hem het geld op de meter hadden gegeven. Met de uber hebben we de rit afgemaakt. Om de dag te eindigen hebben Simone en ik nog schoonmaakspullen gehaald voor het appartement. Nu is het tijd om eten te bestellen. Het eten in Egypte is heerlijk. Koshari, linzensoep, falafel. We gaan hier zeker niet verhongeren.

1. C. Hoffs:
    6 januari 2017
    Zoeken ze nog een etaleur bij al die winkeltjes.
  2. Nienke:
    6 januari 2017
    Als ze al etalagges hebben zijn ze vol gepropt :p
  3. Lies:
    6 januari 2017
    Leuk zo Nienke zijn we er toch een beetje bij
  4. Jose:
    6 januari 2017
    Veel plezier in het museum morgen
  5. Claudet:
    6 januari 2017
    Fotogenieke dame ben je ook.Spannende verhalen weer in die taxi. Nu lekker aan de schoonmaak in jullie mooie groe appartement en morgen lekker genieten in het museum of andere toeristische attracties.
  6. Papa:
    6 januari 2017
    leuk om te lezen. Fotogeniek(e) dus. Veel plezier morgen.