Verhuisd.07-01-2017

7 januari 2017 - Cairo, Egypte

De dag begon met het vieren van een van de eerste verjaardagen die tijdens deze reis gevierd zullen worden, namelijk die van Emma. Dit kon nog gebeuren in onze verblijfplaats in het NVIC waar we met z'n allen verbleven de eerste nachten. Echter vandaag was de dag dat we uit het NVIC trokken en ieder naar zijn eigen appartement ging. Simone en ik trokken naar ons appartement in het noorden van Zamalek. Nadat wij succesvol de koffers hadden overgezet was het tijd voor iets leuks. Juan, Nina, Jolieke, Emma, Marlijn, Simone en ik hebben samen het Egyptian Museum in Cairo bezocht. Wat natuurlijk het Walhalla voor egyptologen is. Het was ontzettend gaaf om de beelden die ik zo vaak op foto's heb gezien eindelijk eens in het echt te bekijken. En natuurlijk heb ik de objecten uit het graf van Toetanchamon eindelijk gezien, waaronder zijn bekende masker. Hiervan mochten geen foto's gemaakt worden, maar geen zorgen, ik heb nog genoeg andere foto's :). Na het museum was het tijd om het appartement schoon te maken. De dag werd afgesloten met een etentje met de gehele Cairo 2017 groep in het appartement van Mathijs, Geirr en Guy. Morgen start het Cairo programma!

1. Papa:
    8 januari 2017
    Ik kan mij goed voorstellen dat je, je in het Wahalla waande. prachtige foto's en wat een geluk om een hop te fotograferen.
  2. Claudet:
    8 januari 2017
    Leuk verhaal weer. Wat sta je stralende op de foto's die wel mochten.
  3. Nienke:
    8 januari 2017
    De hop kende ik alleen nog van oude reliefs. Wist niet dat ze nog steeds in Egypte huppelden. :)
  4. C. Hoffs:
    9 januari 2017
    Fit was een top dag zo te ziet.
  5. Cas:
    9 januari 2017
    Fantastisch voor je, ik ga je verhalen volgen.
  6. Jose:
    9 januari 2017
    Zo te zien heb je hier wel van genoten. Succes met het programma, krijg je nog meer te zien
  7. Wantje Fritschy:
    25 januari 2017
    Hoi Nienke, Ik ontdek je reisverslag nu pas. Noorden van Zamalek: daar zat ik ook! Zit je in de Sjaria Muhammed Mazhar? Heb je al kaarsen in huis? (Twee jaar geleden viel in dit gedeelte van Zamalek regelmatig de electriciteit uit.)