Egypte! 03-01-2017

3 januari 2017 - Cairo, Egypte

Mijn eerste stappen in Egypte zijn gezet! De reis er naar toe is bijna soepel verlopen. Het vliegtuig vertrok een half uur later dan gepland om 15:30, maar we kwamen evengoed op de geplande aankomsttijd aan. Op het vliegveld verliep ook alles prima. Met de shuttlebus naar ons verblijf in het NVIC instituut (Nederlands-Vlaams Instituut Cairo)  ging het fout. Onze chauffeur, die geen Engels sprak, had niet opgezocht waar we heen moesten. Dus onderweg moest aan verschillende behulpzame mensen de weg gevraagd worden. In onze buurt bleek ook nog eens dat heel wat straten waren afgesloten met soldaten er voor. Uiteindelijk zagen wij van achter in de bus de straat waar we heen moesten, maar de chauffeur had het niet door dus reed verder. Uiteindelijk stapte de chauffeur uit frustratie uit de bus om een rookpauze te houden met de lokale bewaking, terwijl wij nog opgesloten zaten in het busje. Gelukkig hebben we uiteindelijk de bestemming bereikt om 23:30 (Egyptische tijd). Morgen op jacht naar een appartement!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Claudet:
    4 januari 2017
    Gelukkig dat de reis soepel is verlopen. Jammer van het laatste stukje maar toch op plaats van bestemming aangekomen. Succes met de huizenjacht! XXX
  2. Jose:
    4 januari 2017
    Mooi om te lezen dat je goed aangekomen bent. De eerste ervaring al weer binnen. Succes met het zoeken naar een plek om te wonen de komende weken.
  3. Amanda van Doorn:
    Hoi Nienke,

Heel veel plezier en geniet van deze mooie ervaring.

Groetjes Amanda
  4. Eva:
    4 januari 2017
    Zo dat was al een hele ervaring!