Arabisch. 09-01-2017

9 januari 2017 - Cairo, Egypte

Issalamu alekum!

Vandaag hebben we onze eerste les Arabisch gehad. Nog vier lessen van deze crash course Arabisch te gaan. Vervolgens hebben we ook onze eerste huiswerk in Cairo gehad. Na Arabisch hebben we het ARCE (American Research Center Egypt) bezocht. We kregen uitleg over het werk van de ARCE en mochten een kijkje nemen in de bibliotheek. Het ARCE zal een van de bibliotheken zijn die ik deze twee maanden nog vaak ga bezoeken. De rest van de week zal ook besteed worden aan Arabisch en aan het bezoeken van de verschillende bibliotheken in Cairo.
In de middag waren we vrij en hebben we rustig aan gedaan. Het appartement is nu eindelijk volledig schoongemaakt.

Tot morgen!

P.S.: Voor de geïnteresseerden. Het zinnetje bovenaan betekent 'Vrede voor jou'. Dit is een Islamitische groet die veel in Egypte wordt gebruikt door zowel islamieten en niet-Islamieten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. C. Hoffs:
    9 januari 2017
    Klasse om zo op hoogte te blijven ga zo door wij zijn er blij meer.
  2. Claudet:

Mooi. Leerzame dag dus! Xxx
  3. Papa:
    9 januari 2017
    En zo leer ik ook nog wat. Het lijkt mij zalig om door die bibliotheek te streunen.
  4. Lies:
    9 januari 2017
    De tijd wordt goed benut Nienke,
    leuk te lezen!
  5. Cas:
    10 januari 2017
    Wah Aleikum Salaam. Bibliotheken zijn mooie instituten, je vindt er nog es wat.
  6. Hester:
    10 januari 2017
    Issalamu alekum!

Spannend allemaal! Leuk om te lezen en zo op de hoogte te blijven van jouw avonturen. Groetjes
  7. Guda:
    13 januari 2017
    altijd gedacht dat het salum aleikum was hihi, leuk om te weten!
  8. Nienke:
    13 januari 2017
    Kan ook hoor, Guda. Ze schrijven natuurlijk niet in het alfabet dus dit is een benadering. Je transcribeert de Arabische taal zoals je hem hoort. Er zijn geen vaste regels voor.
  9. Guda:
    16 januari 2017
    aha...heerlijk al die wetenswaardigheidjes Nienke!