Bubastis. 21-02-2017

21 februari 2017 - Cairo, Egypte

Vandaag verzamelden we om 8 uur 's ochtends bij het NVIC om de bus te pakken richting Bubastis, richting de Delta. Dat betekende dat we dus weer met een politie escorte moesten rijden. Na een rit van drie uur kwamen we aan. Van Bubastis is niet heel veel meer over. Het is een veld vol losse stenen met af een toe een relief erop. Het blijft natuurlijk altijd interessant om het in het echt te zien. Jolieke hield hier de laatste sitepresentatie van het semester. In Bubastis was de tempel van Bastet (de godin met het kattenhoofd) gelegen. Ook is hier een begraafplaats voor kattenmummies en ook mangoest (!) mummies gevonden. Als laatste heeft er nog een paleis uit het Middenrijk gestaan. Naast oudheden vonden we verder op de site nog een nestje ontzettend schattige puppies en liep er een hagedisje rond. De terugweg naar Cairo duurde ontzettend lang aangezien we ongeveer twee uur lang alleen maar file hebben gereden. Na zo'n drie en een half uur rijden kwamen we weer aan in Cairo. Vanavond gaan we nog met de gehele groep uit eten in de Indian cuisine om de verjaardag van Simone te vieren. De komende dagen zullen het voornamelijk weer paper dagen worden aangezien de deadline de 28ste is. Morgen dus weer kiezen in welke bieb ik ga zitten. Tot dan!

1. Anneke de Jonge:
    21 februari 2017
    Lieve Nienke wat zie jij veel moois en wat interessant allemaal.
    Leuk om je blog te lezen en wat van je ervaringen mee te krijgen.
    Het zit er bijna op dus nog even genieten. Vanavond lekker eten en
    veel plezier.
    liefs Ab en Anneke
  2. C. Hoffs:
    21 februari 2017
    Geniet van een gezellige etentje en Dan maar weer in de boeken .
  3. Claudet:
    21 februari 2017
    Ruim 6uur voor een stapel stenen, tja. Je weet er toch een interessant verslag van te maken. Feliciteer Simone van ons en heel veel plezier vanavond en succes met je paper.
  4. Jose:
    21 februari 2017
    De laatste loodjes nog even doorzetten en dan kan het paper ingeleverd worden. Weer iets om af te vinken. Succes met de afronding en als af is , is het af.
  5. Lies:
    Succes daar !!
  6. Papa:
    21 februari 2017
    Een leuke aanvulling op je paper dus. Ga zo door.xxxxx