Presentaties. 26-02-2017

26 februari 2017 - Cairo, Egypte

Vandaag zijn de eerste presentaties gehouden in het Egyptian Museum. Iedereen vertelde over de papers die ze geschreven hebben/aan het schrijven zijn. De eerste 9 mensen zijn geweest. Morgen zullen de laatste 8 presenteren (waaronder ik). We hadden tussen de presentaties door een vrij lange pauze die ik heb gebruikt om te werken aan de volgende paper die af moet (niet voor het Cairo semester, maar voor het vak 'Amarna seminar'). Het typische studentenleven dus. Voor deze paper probeer ik een onderscheid te maken tussen armbanden, enkelbanden en armringen die worden gevonden in het Oude Egypte door te kijken naar de armbanden/enkelbanden/armringen die zijn gevonden in het graf van Toetanchamon. Deze objecten worden namelijk veel door elkaar gehaald, omdat er nog niet echt een definitie voor is. Ik dacht dat ik al de armbanden/enkelbanden/armringen al had verzameld via de online catalogus van Carter, maar in de Toetanchamon zaal van het museum bleken er toch meer te liggen. In totaal heb ik zo'n 64 armbanden/enkelbanden/armringen gevonden, dus daar kan ik wel een paper van 6000 woorden over schrijven. 'S Avonds heb ik de presentatie voor morgen in elkaar gezet. Het was niet zo heel moeilijk aangezien ik al een hele paper over de Ichneumon en Otter heb geschreven. En ik heb mijn Kashkul (wetenschappelijk dagboek) afgemaakt die we ook morgen moeten inleveren. Het is hard werken de afgelopen dagen, maar het einde is in zicht! Morgen dus een presentatie geven. Tot dan!

1. C. Hoffs:
    28 februari 2017
    Wij Vinden het knap allemaal tussen al die sierraden om daar de verschillen te ontdekingen maar dat zal jou wel liken.
  2. Claudet:
    28 februari 2017
    Leuk dat je nog meer gevonden hebt door het orgineel te mogen zien.